پنجشنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۰

تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین تهران با انتشار بیانیه ای ضمن هشدار و اعتراض نسبت به محدودیت های اعمال شده و نقض حقوق انسانی زندانیان در زندان های جمهوری اسلامی، حمایت خود را از زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج اعلام داشتند.


متن بیانیه پنج تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین بدین شرح می باشد:
«زمان می گذرد و هر لحظه نظام جمهوری اسلامی قدمی در راستای فاصله گرفتن از باورهای حقوق بشری برداشته و مکرراً اثبات می کند که به هیچ وجه قصد عبرت گرفتن از گذشته خویش را ندارد.
در ماه های اخیر با هدف هر چه محدود کردن زندانیان سیاسی، آن چنان فشار از سوی رژیم حاکم افزایش یافته که حتی رسیدگی های پزشکی و درمانی نیز از سوی آنان دریغ گشته تا حدی که این قصور در بعضی از زندانیان سبب به وجود آمدن آسیب های غیر قابل جبران و حتی در چند مورد منجر به فوت شده است. که اسامی همچون اکبر محمدی و امیر حسین حشمت ساران در سال های گذشته و محسن دگمه چی و حسن ناهید در ماه های اخیر به همراه بسیاری اسامی دیگر گواه بر این مطلب می باشد.
این جنایات و اعمال ناقض حقوق بشر مضاف بر عدم برخورداری از امکانات غذایی و بهداشتی، ممنوعیت استفاده از تلفن، ملاقات حضوری و مرخصی می باشد. لازم به ذکر است که در گذشته نیز این موارد توسط دوستان زندانیمان در زندان رجائی شهر مطرح و بیان شد و به اطلاع عموم رسیده است. به این وسیله تعدادی از زندانیان بند ۳۵۰ اوین لازم دانستیم اعتراض خود را به محدودیت های اعمال شده و نقض حقوق انسانی زندانیان و همچنین حمایت کامل خود را از زندانیان رجائی شهر اعلام داریم».
امید است این حرکت گامی در جهت آگاهی بخشی نسبت به وضعیت نقض حقوق زندانیان باشد.
حسین رونقی
مهدی خدایی
احمد شاهرضایی
آرش صادقی
رامین پرچمی

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر