سه‌شنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۰

مرگ یکی دیگر از زندانیان سیاسی کرد دربهداری زندان مرکزی ارومیه

سالهاست نظام حقوق کیفری ایران به دلیل تکلیف نامشخص اش ما بین دو نظام حقوقی اروپایی(اروپای قاره ای) و اسلامی دچار تعارض ،نقصان و حتی ناکارآمدی بوده، علیرغم تلاش های ارجمند حقوق دانان از سویی و فقها از سویی دیگر کماکان در حقوق کیفری ایران سنتز قابل اتکا و اطمینان بخشی از دونظام حقوقی مذکور که بتواند ضامن نظم و امنیت اجتماعی در کنار عدالت حقوق بنیادین شهروندان بوده باشد،بویژه در حوزه های مباحثه آمیز حقوق زندانیان سیاسی و مسئولیت های کیفری و کیفیت آن ، دفاع مشروع و... شکل نگرفته ، حقوق جزای ایران بر این مبنا از بی سامانی شگفت انگیزی رنج می برد .دلیل این همه بی توجهی سران نظام حاکم بر ملّت ایران  ترس از وحشت و بدور ماندن از حقایقی است که سران این نظام گریبانگیر آن خواهد شد .
کودتای سیاسی فاشیسم به رهبری محمود احمدی نژاد علاوه برسرکوب شدید اعتراضات خیابانی مردم،دستگیری گسترده فعالین سیاسی،روزنامه نگاران و فعالین دانشجویی سرشناس را به عنوان یک پروژه سیاسی ازپیش تعیین شده و سازمان یافته درپی داشت.عمده دستگیرشدگان را در سلولهای انفرادی بندهای امنیتی  سپاه تحت شدیدترین شکنجه ها و فشارهای روحی و جسمی قرار گرفتند تا با پذیرش اعترافات ساختگی و تن دادن به ایفای نقش در سناریوهای کثیف نوشته شده توسط نیروهای امنیتی و سرکوبگرانه شان در باب عاملیت دولتهای خارجی برای تحقق انقلاب مخملی در ایران را مورد تایید قرار دهند .این اقدامات دیکتاتوری موجب ترس و وحشت زندانیان بی گناه و گردن نهادن آنها به جرمهای است که تصورش هم برای مردم غیر قابل قبول است ،همین سخت گیریها و شکنجه هاست که زندانیان را به کام مرگ می کشاند.
بعد از ظهر روز گذشته دوم مردادماه سال جاری یک زندانی کرد، در بهداری زندان مرکزی ارومیه براثربی توجهی مسئولان زندان و بیماری جان باخت. به گزارش آژانس خبری موکریان، ناصر خانی زاده اهل بوکان که اخیراً از زندان بوکان جهت معالجه به ارومیه منتقل شده بود روز گذشته در بهداری زندان ارومیه درگذشت. گفته می شود ناصر خانی زاده که از بیماری دستگاه گوارش به شدت رنج می برد از طرف دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف به 18 ماه حبس محکوم شده بود.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر